ویدئوی آموزش Go to Special اکسل - انتخاب سلول های خاص

یافتن و انتخاب سلول‌های خاص اکسل مانند سلول‌های خالی و یا سلولهای خطا دارد توسط ابزار Go To Special به سادگی قابل انجام است. در انتهای همین صفحه ویدئوی آموزشی کامل آموزش Go To Special‌ اکسل برای شما قرار داده شده است.

برای استفاده از این ابزار می‌توانید کلید F5 را زده و سپس گزینه Go to Special را انتخاب نمایید و یا از مسیر Home (tab) گزینه Find & Select گزینه Go to Special را بزنید.

ابزار go to speical‌ اکسل انتخاب سلولهای اکسل

 

نکته ۱: چنانچه ابتدا محدوده ای از سلولهای Excel را انتخاب نمایید و سپس از ابزار Go to Special استفاده نمایید، کار جستجو و انتخاب فقط در همان محدوده انجام می‌شود.

نکته ۲: در یک شیت اکسل، همواره یک سلول فعال است که به آن Active Cell می گوییم و آدرس آن در قسمت Name Box نمایش داده میشود، بسیاری از فرمانها به Active Cell حساس هستند و کارشان را با در نظر گرفتن Active Cell انجام می دهند.

Comment

برای انتخاب تمامی سلولهای اکسل که Comment یا همان یادداشت‌ها دارد، بکار می رود.

Constant

به مقادیر ثابت یعنی مقادیری که حاصل فرمول نیستند Constant گفته میشود مثلا اگر شما در سلولی عدد 20 و یا کلمه Test را تایپ کنید ، این مقادیر Constant  هستند اما اگر فرمولی نوشته شده باشد سلول Formula خواهد شد.

در هنگام استفاه از این گزینه ، گزینه های زیر فعال می شوند:

Number : اعداد انتخاب شوند.

Text : انتخاب متن ها

Logicals : سلولهایی که در آن True / False تایپ شده باشد.

Errors: سلولهایی که نتیجه فرمول آن یک نوع خطا مانند Div/0 یا N/A شده باشد، در واقع خطاها حاصل یک فرمول هستند و خطاهای که حاصل یک فرمول نباشند فقط در یک Pivot Table رخ خواهد داد.

Formula

سلولهایی را انتخاب می کند که در آن فرمولی نوشته شده است و سایر گزینه آن دقیقا مانند گزینه های Constant هستند.

Blanks

این گزینه سلولهای خالی را انتخاب می کند و گزینه ای مفیدی است مثلا فرض کنید که یک لیست حضور و غیاب دارید، ابتدا غیبت ها را وارد می کنید و سپس توسط این گزینه خانه های خالی (که قرار است در آنها حاضری بخورد) را انتخاب می کنید سپس کلمه "حاضر" را تایپ می کنید و کلید Ctrl + Enter را می زنید تا در همه خانه های خالی کلمه "حاضر" تایپ شود.

Current Region

این گزینه همان کلید Ctrl + A است،  فرض کنید که در سلولهای A1 تا D10 مقادیری تایپ شده و در منطقه H1 تا K20  مقادیر دیگری، حال اگر در یکی از سلولهای منطقه A1 تا D10 را انتخاب نمایید سپس گزینه Current Region را بزنید کل منطقه A1 تا D10 انتخاب خواهد شد.

Current Array

فرمولهای برداری، می توانند در چندین سلول نتیجه خود را نمایش دهند، اگر یکی از سلولهایی که فرمول برداری در آن تایپ شده است انتخاب گردد و سپس از این گزینه استفاده شود ، کلیه سلولهای حاوی آن فرمول انتخاب می شوند.

Objects

روزی یکی از دوستان از من پرسید که گزارشی از یک بانک دریافت می شود و هنگامیکه که آنرا در Excel باز میکنیم حاوی دایره های بسیار کوچکی است که باید تک تک آنها را انتخاب و سپس پاک کنیم، آیا راهی دارد که همه آنها را به یکباره پاک کنیم.

این گزینه تمامی موضوعات مانند شکل ها، عکس ها و ... را انتخاب می کند.

Row Differences

این گزینه کمی عجیب است، فرض کنید که در یک سطر اعدادی را دارید که برخی از آنها تکراری هستند.

آن محدوده را انتخاب نمایید.

سپس با کلید Tab یا Enter در بین سلولهایی که انتخاب کرده اید جابجا شوید  تا روی سلول دلخواهی بعنوان Active Cell  انتخاب شود.

با زدن گزینه Row Differences تمامی سلولهایی که مقادیر آنها با مقدار Active Cell  متفاوت است انتخاب خواهد شد.

حالت بعدی این گزینه هنگامی است که در دو ستون مجاور هم اعدادی وارد شده باشند، اگر این دو ستون را انتخاب کنید و سپس این گزینه را بزنید، تمامی سلولهایی که مقدار آنها با سلول مجاورشان برابر نیستند انتخاب خواهند شد.

Column Differences

مشابه گزینه قبلی است با این تفاوت که در یک ستون این عملیات انجام می شود.

اما کاربرد اصلی این ابزار برای یافتن فرمول‌های متفاوت در یک ستون اکسل است. توجه داشته باشید که ما نباید در یک ستون اکسل فرمول‌های متفاوتی را بنویسیم و به همین دلیل اگر خواستیم فرمول‌های متفاوت را بیابیم:
+ ابتدا در یک سلول از ستون که فرمول آن صحیح است کلیک کنید.
+ سپس با زدن کلید Ctrl + Space کل آن ستون را  انتخاب کنید.
+ سپس با گزینه Column Differences تمامی سلول‌هایی که متفاوت با سلولی هستند که در ابتدا کلیک کرده‌ بودید، انتخاب خواهند شد.

Precedents

این گزینه برو روی سلولی که دارای فرمول است بدین گونه عمل میکند که تمامی سلولهایی که فرمول از آنها استفاده می‍کند را انتخاب می‍کند.

Dependents

این گزینه مشخص می‍کند که از سلول در فرمول کدام یک از سلولها استفاده شده است.

با انتخاب دو گزینه Precedents / Dependents دو گزینه دیگر فعال می شود که Direct Only فقط سلولهایی را انتخاب می کند که با مستقیما با سلول مورد نظر ما لینک هستند و گزینه All Level تمامی سلولهایی را که به سلول مورد نظر ما لینک هستند را انتخاب خواهد کرد.

Last Cell

این گزینه همان کلید Ctrl + End است و در واقع مشخص می کند که آخرین سلول Load شده در یک Sheet اکسل کدام است. این گزینه  به ما کمک می کند که سلولهایی که در یک شیت مورد نیاز نیست اما در حافظه load شده است را بشناسیم و سپس آنها را پاک کنیم که اینکار به سرعت فایل و همچنین به کم شدن حجم فایل کمک چشمگیری خواهد کرد . (در یک نمونه عملی فایل حدود 30 مگابایت به فایل 2 مگی تبدیل شد).

Visible Cell Only

میانبر این گزینه در Excel کلید Ctrl + ; است و برای انتخاب سلولهایی است که در حالت نمایش قرار دارند. شاید در هنگام استفاده از Subtotal و یا فیلتر در Excel 2003 متوجه شده باشید که هنگامیکه که سطرهایی را انتخاب می کنید ، سطرهای Hidden شده نیز انتخاب می شود با  گزینه Visible Cell Only می توانید از انتخاب سلولهای مخفی شده ، جلوگیری کنید . بدین ترتیب که ابتدا محدوده را انتخاب کنید و سپس از این گزینه برای انتخاب سلولهای در حالت نمایش استفاده نمایید.

Conditional Formats

برای انتخاب سلولهایی که Conditional Formatting  دارد استفاده می شود.

Data Validation

برای انتخاب سلولهایی که Data Validation دارند.

گزینه All در دو حالت قبل برای انتخاب تمام سلولها و گزینه Same برای انتخاب سلولهایی است که مشابه سلول انتخاب شده فعلی  Active Cell استفاده می شود.

 

شما هم تجربه یا دیدگاه خود را بنویسید:

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
کد امنیتی
javad5115 در تاریخ پنجشنبه, 1399/09/13 - 00:59 نوشته:

بسیار عالی و دروووود بر شما